Позачергова ХХХХІІІ Сесія VІ Демократичногог скликання

ДРОГОВИЗЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

МИКОЛАЇВСЬКОГО РАЙОНУ  ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

              ПОЗАЧЕРГОВА ХХХХІІІ СЕСІЯ   VІ ДЕМОКРАТИЧНОГО СКЛИКАННЯ

Р  І  Ш  Е  Н  Н  Я

3 червня  2015 року                                     Дроговиж                                                     №618
Про встановлення ставок земельного податку

             Відповідно  п.274,1 ст. 274  Податкового  кодексу  України  та п. 24  ст. 26  Закону  України « Про  місцеве  самоврядування  в Україні», сесія Дроговизької сільської ради -
ВИРІШИЛА:

1.      Встановити   ставки земельного податку  по  Дроговизькій сільській  раді.

2.      Затвердити Положення про плату за землю по Дроговизькій сільській раді (додається).

3.      Ввести в дію земельний податок з 1 січня 2016 року.

4.      Оприлюднити    дане  рішення  та   повідомити  Миколаївське   ОДПІ  ГУ ДФС Львівській  області  про  прийняте  рішення.

5.      Контроль за виконанням рішення покласти на сільського голову.


       
Сільський голова                                                    І.М. Іванюк








ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення  Дроговизької сільської ради                                                                                                         від  03.06.2015  №618 
ПОЛОЖЕННЯ
про плату за землю по Дроговизькій сільській раді
  1. Загальні положення:

            Земельний податок є місцевим податком і впроваджується на підставі  пункту 10.2 статті 10 Податкового кодексу України.
      2.  Платники земельного податку:
           2.1. Платниками  податку є:
           2.1.1. власники земельних ділянок, земельних часток (паїв);
           2.1.2. землекористувачі.
       3.  Об'єкти оподаткування земельним податком:
            3.1. Об'єктами оподаткування є:
            3.1.1. земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні;
            3.1.2. земельні частки (паї), які перебувають у власності.
      4.   База оподаткування земельним податком:
            4.1. Базою оподаткування є:
             4.1.1. нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації;
            4.1.2. площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.
            5. Ставки земельного податку за земельні ділянки сільськогосподарських угідь (незалежно від місцезнаходження)
            - для ріллі, сіножатей та пасовищ – 0,1% від нормативної грошової оцінки;
            - для багаторічних насаджень – 0,1% від нормативної грошової оцінки;
 6.   Ставка земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження)
            6.1.Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, за винятком земельних ділянок - сільськогосподарських угідь ( незалежно від місця знаходження) встановлюється:
- у розмірі 1  відсотки від нормативної грошової оцінки для власників земельних ділянок , крім земельних ділянок вказаних в пункті  6.2;

              - у розмірі 1 відсоток від нормативної грошової оцінки для власників чи користувачів у разі надання в оренду земельних ділянок (у межах населених пунктів), окремих будівель (споруд) або їх частин з дати укладення договору оренди земельної ділянки або з дати укладення договору оренди будівель (їх частин) ;
- у розмірі 1 відсоток від нормативної грошової оцінки  за земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у спільній власності кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується з урахуванням прибудинкової території кожному з таких осіб ;
         6.2. Земельний податок за земельні ділянки в межах населеного пункту зайнятих житловим фондом, що використовуються без отримання прибутку, в т.ч. індивідуальні гаражі, садові і дачні будинки фізичних осіб справляється у розмірі 0,1 %  від нормативної грошової оцінки земельних  ділянок.
7.   Ставка земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження) та надано їх в користування.
            - у розмірі 1 відсотка від нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у  користуванні суб’єктів господарювання державної та комунальної власності за винятком земельних ділянок зайнятих житловим фондом в межах населеного пункту зайнятих житловим фондом, що використовуються без отримання прибутку;
            - у розмірі 0,1 відсотки від нормативної грошової оцінки за земельні ділянки  зайнятих житловим фондом суб’єктами господарювання державної та комунальної власності в межах населеного пункту, що використовуються без отримання прибутку;
- у розмірі 1 відсотки від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у  користуванні суб’єктів господарювання для виробничих цілей за винятком земель  державної та комунальної власності;
- у розмірі 1 відсотки від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у користуванні суб’єктів господарювання за винятком для виробничих цілей та земель  державної та комунальної власності.
      8.  Ставки земельного податку за земельні ділянки , розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено.
             8.1. Ставка податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, встановлюється у розмірі  5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по  області.
9.   Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб
           9.1. Від сплати податку звільняються:
           9.1.1. фізичні особи, які виховують чотири і більше дітей віком до 18 років;
           9.1.2. пенсіонери (за віком);
            9.1.3. ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";

            9.1.5. фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
            9.2. Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб пунктом 7.1 цієї статті, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:
            9.2.1. для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як                      2 гектари;
            9.2.2. для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах - не більш як 0,25 гектара, в селищах - не більш як 0,15 гектара, в містах - не більш як 0,10 гектара;
           9.2.3. для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара;
           9.2.4. для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;
           9.2.5. для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара.
                 9.3. Від сплати податку звільняються на період дії єдиного податку четвертої групи власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи.
10.  Пільги щодо сплати податку для юридичних осіб.
10.1. Від сплати податку звільняються:
            10.1.1.  санаторно-курортні та оздоровчі заклади громадських організацій інвалідів, реабілітаційні установи громадських організацій інвалідів;
            10.1.2. громадські організації інвалідів України, підприємства та організації, які засновані громадськими організаціями інвалідів та спілками громадських організацій інвалідів і є їх повною власністю, де протягом попереднього календарного місяця кількість інвалідів, які мають там основне місце роботи, становить не менш як 50 відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить протягом звітного періоду не менш як 25 відсотків суми загальних витрат на оплату праці.
             Зазначені підприємства та організації громадських організацій інвалідів мають право застосовувати цю пільгу за наявності дозволу на право користування такою пільгою, який надається уповноваженим органом відповідно до Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».
            У разі порушення вимог цієї норми зазначені громадські організації інвалідів, їх підприємства та організації зобов’язані сплатити суми податку за відповідний період, проіндексовані з урахуванням інфляції, а також штрафні санкції згідно із законодавством.
             10.1.3. бази олімпійської та паралімпійської підготовки, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України.


        11.   Земельні ділянки, які не підлягають оподаткуванню земельним податком
             11.1. Не сплачується податок за:
              11.1.1. сільськогосподарські угіддя зон радіоактивно забруднених територій, визначених відповідно до закону такими, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи (зон відчуження, безумовного (обов'язкового) відселення, гарантованого добровільного відселення і посиленого радіоекологічного контролю), і хімічно забруднених сільськогосподарських угідь, на які запроваджено обмеження щодо ведення сільського господарства;
              11.1.2. землі сільськогосподарських угідь, що перебувають у тимчасовій консервації або у стадії сільськогосподарського освоєння;
              11.1.3. земельні ділянки державних сортовипробувальних станцій і сортодільниць, які використовуються для випробування сортів сільськогосподарських культур;
              11.1.4. землі дорожнього господарства автомобільних доріг загального користування - землі під проїзною частиною, узбіччям, земляним полотном, декоративним озелененням, резервами, кюветами, мостами, штучними спорудами, тунелями, транспортними розв'язками, водопропускними спорудами, підпірними стінками, шумовими екранами, очисними спорудами і розташованими в межах смуг відведення іншими дорожніми спорудами та обладнанням, а також землі, що знаходяться за межами смуг відведення, якщо на них розміщені споруди, що забезпечують функціонування автомобільних доріг, а саме:
             а) паралельні об'їзні дороги, поромні переправи, снігозахисні споруди і насадження, протилавинні та протисельові споруди, вловлюючи з'їзди, захисні насадження, шумові екрани, очисні споруди;
             б) майданчики для стоянки транспорту і відпочинку, склади, гаражі, резервуари для зберігання паливно-мастильних матеріалів, комплекси для зважування великогабаритного транспорту, виробничі бази, штучні та інші споруди, що перебувають у державній власності, власності державних підприємств або власності господарських товариств, у статутному капіталі яких 100 відсотків акцій (часток, паїв) належить державі;
             11.1.5. земельні ділянки сільськогосподарських підприємств усіх форм власності та фермерських (селянських) господарств, зайняті молодими садами, ягідниками та виноградниками до вступу їх у пору плодоношення, а також гібридними насадженнями, генофондовими колекціями та розсадниками багаторічних плодових насаджень;
               11.1.6. земельні ділянки кладовищ, крематоріїв та колумбаріїв;
              11.1.7. земельні ділянки, на яких розташовані дипломатичні представництва, які відповідно до міжнародних договорів (угод), згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, користуються приміщеннями та прилеглими до них земельними ділянками на безоплатній основі;
              11.1.8.  земельні ділянки, надані для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення діяльності релігійних організацій України. Статути (положення ) яких зареєстровано у встановленому законом порядку.

            12.   Особливості  оподаткування платою за землю
              12.1. Дроговизька сільська рада  встановлює ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на території села Дроговиж та села Устя.
             12.2. Якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року податок сплачується починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втрачено це право.
             12.3. Якщо платники податку, які користуються пільгами з цього податку, надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, податок за такі земельні ділянки та земельні ділянки під такими будівлями (їх частинами) сплачується на загальних підставах з урахуванням прибудинкової території.
              Ця норма не поширюється на бюджетні установи у разі надання ними будівель, споруд (їх частин) в тимчасове користування (оренду) іншим бюджетним установам, дошкільним, загальноосвітнім навчальним закладам незалежно від форм власності і джерел фінансування.
13.   Податковий період для плати за землю
              13.1. Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
              13.2. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).
    14.    Порядок обчислення плати за землю
                14.1. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
              Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно у сфері будівництва щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
              14.2. Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Податкового кодексу України, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

             14.3. Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов'язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.
             14.4. За нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.
             У разі зміни протягом року об'єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.
            14.5. Нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку визначеному Податковим кодексом України.
            У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником - починаючи з місяця, в якому у нового власника виникло право власності.
            У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника до іншого протягом календарного року контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.
            14.6. За земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у спільній власності кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується з урахуванням прибудинкової території кожному з таких осіб:
            1) у рівних частинах - якщо будівля перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділена в натурі, або одній з таких осіб-власників, визначеній за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;
           2) пропорційно належній частці кожної особи - якщо будівля перебуває у спільній частковій власності;
           3) пропорційно належній частці кожної особи - якщо будівля перебуває у спільній сумісній власності і поділена в натурі.
           За земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у користуванні кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується кожному з них пропорційно тій частині площі будівлі, що знаходиться в їх користуванні, з урахуванням прибудинкової території.
           14.7. Юридична особа зменшує податкові зобов'язання із земельного податку на суму пільг, які надаються фізичним особам відповідно до пункту 281.1 статті 281  Податкового кодексу України за земельні ділянки, що знаходяться у їх власності або постійному користуванні і входять до складу земельних ділянок такої юридичної особи.

             Такий порядок також поширюється на визначення податкових зобов'язань із земельного податку юридичною особою за земельні ділянки, які відведені в порядку, встановленому Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" для безоплатного паркування (зберігання) легкових автомобілів, якими керують інваліди з ураженням опорно-рухового апарату, члени їх сімей, яким відповідно до порядку забезпечення інвалідів автомобілями передано право керування автомобілем, та законні представники недієздатних інвалідів або дітей-інвалідів, які перевозять інвалідів (дітей-інвалідів) з ураженням опорно-рухового апарату.
15.   Строк сплати плати за землю
              15.1. Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
              У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.
              15.2. Облік фізичних осіб - платників податку і нарахування відповідних сум проводяться щороку до 1 травня.
              15.3. Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
              15.4. Податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у  податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
              15.5. Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
              15.6. При переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку.
              15.7. У разі надання в оренду земельних ділянок (у межах населених пунктів), окремих будівель (споруд) або їх частин власниками та землекористувачами,  податок за площі, що надаються в оренду, обчислюється з дати укладення договору оренди земельної ділянки або з дати укладення договору оренди будівель (їх частин).
16.   Орендна плата
                16.1. Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства.

             16.2. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки.
             16.3. Об'єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.
1.1.Розмір, умови і термін внесення та перегляд орендної плати за землю встановлюється у договорі оренди між Орендодавцем і орендарем відповідно до цього Положення та згідно з чинним законодавством України.
1.2 Річний розмір орендної плати за земельні ділянки встановлюється відповідно до їх функціонального призначення у розрізі економіко-планувальних зон, згідно з грошовою оцінкою.
1.3. Річний розмір орендної плати залежно від функціонального призначення земельної ділянки та терміну оренди встановлюється у таких розмірах:
а) землі житлової забудови та громадської забудови (в т.ч. землі надані релігійним організаціям, а також землі для розташування  збірно-розбірних гаражів в межах прибудинкових територій) , рекреаційного призначення та інші відкриті землі, землі для виробничого призначення, транспорту і зв’язку, землі технічної інфраструктури, землі автотехобслуговування у розмірі  4 відсотки від грошової оцінки.
д) землі комерційного призначення: землі оптової торгівлі та складських господарств, роздрібної торгівлі та комерційних послуг у розмірі  5 відсотків від грошової оцінки земельної ділянки.
е) землі комерційного призначення, надані під торгові комплекси (центри), ринки в розмірі 6 відсотків від грошової оцінки земельної ділянки .
є) землі комерційного призначення під автозаправочні станції,  банківські, фінансові та кредитні установи, у розмірі 10 відсотків від грошової оцінки земельної ділянки незалежно від терміну оренди.
з) орендна плата за земельні ділянки, які надані в оренду громадянам  для обслуговування індивідуального житлового будинку (присадибні ділянки), встановлюється у розмірі   4 відсотки від грошової оцінки.
и) для земель сільськогосподарського призначення розмір орендної плати встановлюється на рівні мінімальної орендної плати, згідно земельного законодавства.
16.4. Плата за суборенду земельних ділянок не може перевищувати орендної плати.
1.1.Підставою  для   визначення    розміру  орендної  плати  в межах населеного пункту є  нормативна грошова    оцінка  земельної ділянки,  розрахована  на  основі  технічної  документації  з  нормативної  грошової  оцінки  земель, за межами – на основі грошової оцінки земельної ділянки, розрахована відповідними службами за кошти орендаря.
1.2. Несплата орендної плати терміном більше 3-ти місяців або самовільна зміна функції використання ділянки (її частини) є підставою для дострокового одностороннього розірвання договору з ініціативи Орендодавця з вимогою відшкодування упущеною вигоди у розмірі суми орендної плати за 5 місяців зі сплатою і сплатою Орендарем штрафних санкцій, передбачених договором оренди.
             17.   Індексація нормативної грошової оцінки земель
                17.1. Для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
                Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.


               17.2. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується
нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року.
              Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.
             17.3. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.


Сільський голова                                                І.М.Іванюк








Немає коментарів:

Дописати коментар